رئيس اداره تبليغات شهرستان مهريز:
دغدغه طلاب در دفاع مقدس براي حفظ انقلاب اسلامي مشهود بود

یزدفردا : رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان مهريز گفت: در دوران دفاع مقدس دغدغه طلاب براي حفظ انقلاب اسلامي مشهود بود.

حجت‌الاسلام مجيد جعفرپور امروز در گفتگو با خبرنگاریزدفردا اظهار داشت: هفته دفاع مقدس يادآور خاطرات شهيدان، جانبازان و آزادگاني است كه راه و رسم تبعيت از امامت و رهبري شيعه را به نسل‌هاي بعد از خود با مركب خون آموختند.
وي افزود: گراميداشت ياد شهيدان سرافراز ميهن اسلامي كه جانشان را نثار اين انقلاب كردند، اگر ارزش بيشتري از دفاع مقدس نداشته باشد، كمتر از آن نخواهد بود.
جعفرپور نقش روحانيت و مرجعيت را در دفاع مقدس بسيار مهم خواند و تصريح كرد: در دوران دفاع مقدس يك بار ديگر مديريت دفاعي روحانيت و مرجعيت شيعه رخ نمود و كارآمدي اسلام عزيز به نمايش گذاشته شد.
وي افزود: از آنجا كه ما در جنگ از لحاظ ابعاد مادي نسبت به دشمن ضعيف‌تر بوديم، عوامل معنوي در جنگ بسيار تاثيرگذار بود و روحانيون با حضور و فعاليت‌هاي خويش در تقويت انگيزه‌هاي معنوي رزمندگان اسلام نقش به‌سزايي ايفا كردند.
رئيس سازمان تبليغات شهرستان مهريز خاطرنشان كرد: روحانيت نه تنها در برابر تهاجم نظامي، بلكه در تمامي صحنه‌هاي انقلاب اسلامي به ويژه حوادث طبيعي كه بر كشور تحميل مي‌شود در صحنه مقدم گام بر مي‌دارند و نقش به‌سزايي در رهبري مردم برعهده مي‌گيرد.
وي يادآور شد: در شرايط فعلي روحانيت در جبهه مبارزه با تهاجم فرهنگي مشغول مقابله با دشمنان هستند و سازمان يافته‌تر از گذشته آمادگي مقابله با دشمنان را دارند.
اين مسئول يادآور شد: در شرايط كنوني كه خطر نظامي كشور را تهديد نمي‌كند، روحانيت با اقدامات تبليغي فرهنگي، توطئه دشمنان را در عرصه فرهنگي خنثي خواهد كرد.
جعفرپور عنوان كرد: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي كه با محوريت امام خميني (ره) محقق شد، روحانيون و طلاب نيز براي حفظ انقلاب و دستاوردهاي آن احساس وظيفه كردند و با شروع جنگ تحميلي، اين قشر نسبت به ساير اقشار، بيشترين حضور را در صحنه‌هاي دفاع مقدس داشتند.
جعفرپور با اشاره به اينكه رهبري دفاع مقدس به عهده يك روحاني برجسته مانند حضرت امام بوده است، بيان داشت: در دفاع مقدس دغدغه طلاب نيز براي حفظ انقلاب و دفاع از ميهن اسلامي مشهود بود.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا